Kadınlar Ne İster?

Kadınlar Ne İster?

Murat apartmana girdi. Asansör beklerken duyguları karmakarışıktı. "Neden ben bu kadınları anlayamıyorum? Ne yapsam olmuyor. İlgileniyorum, etrafında pervane oluyorum yine olmuyor. 'Sen daha iyilerine layıksın' diye terketme cümlesi mi olur arkadaş.  Kişiler değişiyor ama sonuçlar değişmiyor. İlişkilerle ilgili sorunlarım var ama nerede hatalıyım bilemiyorum," diye düşüncelere dalmıştı. Kuzeni Yücel onu dürtmese yanına geldiğini fark etmemişti bile.

Yücel "Na'ber" der demez "Nolsun abi, yine aynı sonla bitti benim film" dedi. Yücel şefkatli bir gülümsemeyle; "Aynı karakterin filmleri hep aynı sonla biter, dert etme. Gel, bizim arkadaşlarla buluşacağız seni de götüreyim." diyerek kolundan tuttu ve apartmandan beraber çıktılar. 

Murat, "Ne işim var benim orada, tanımadığım insanlarla mı dertleşeceğim?" diye düşünmekten kendini alamıyordu. Kafeden içeri girdiğinde hem genç, hem orta yaşlı kişilerden oluşan bir grup gördü. Kimisi günlük giyinmişti, kimisi takım elbiseliydi. Bazıları çok samimi bir şekilde sohbet ediyordu, bazısı da kendisi gibi gergindi.

Kalabalığın içine karıştı. Hararetli bir şey anlatırken Ersin'in sözünü kesti. Yücel ve Murat'ı tanıttı. Herkesle selamlaştıktan sonra "Hayırdır Ersin, kusura bakma böldüm lafını ne anlatıyordun öyle maç spikeri gibi" dedi.

"Ne anlatayım Yücel ya benim hatundan bahsediyorum. Bir türlü anlamadım ben bu kadını. Sabah kahvaltı hazırlayayım dedim yine memnun edemedim. Neymiş mutfağı savaş alanına çevirmişim, arkamdan bir de hizmetçi dolaşması gerekiyormuş. Bende kabahat ne diye jest yapmaya uğraşıyorsam."

"Al benden de o kadar" dedi limonatasını yudumlayan Ömer. "Uyuyordu, uyanmadan çamaşırları asayım dedim, niye mandal takmamışım öylece sermişim diye bir saat konuştu."

Mehmet girdi araya "Ben de çok kibar davranıyorum.  Başlarda iyi oluyor ama sonra kız arkadaşlarım tarafından hafife alınmaya başlıyorum. Beni çok duygusal olmakla suçluyorlar. Hassas davranıyorum, sık sık arıyorum, güzel mesajlar yazıyorum. Ancak bir süre sonra bunlar yeterli gelmiyor, terk ediliyorum. Başlarda nezaketimden etkilenen kızdan eser kalmıyor.  Sanki nezaketim ilişkiye yetmiyor.  Benden istediği başka şeyler var belki de ama ne?"

Elindeki tespihi sallayan Hakan "Bana da, 'Erkek arkadaşınla konuşur gibi benimle konuşuyorsun, ben bir kadınım' diyor. Giydiğim kıyafete, elimi yıkamama karışıyor. 'Çok kıskançsın, beni sıkıyorsun' diyor. Erkek adam kıskanır tabi. Biz böyle gördük ne yapayım?" diye söylendi. 

Hafiften gülüşmeler eşliğinde Murat  bir soru  sordu:

"Bu kadınlar bizden  ne istiyorlar abi?"

Gruptan bir uğultu yükseldi.

"Her şeyi istiyorlar."

"Yapamayacağımız ne varsa," 

"Ne istediklerini onlar da bilmiyor."

Yücel gülümseyerek; "Evet beyler" dedi. "Kadınlar ne söyler, o söylediklerinin altında gerçekte ne isterler? Var mı fikri olan?"


Bol köpüklü kahvesini yudumlayan Emrah aldı sözü. "Ne isteyecekler, lüks bir restoranda sandalyelerinin çekilmesini, arabaya binerken kapısının açılmasını, her buluşmaya şık giyinip, elinde bir demet gülle gelen bir erkek arkadaşları olmasını isterler."

Akif atladı söze gülerek: "İlişkilerdeki problemlerin altındaki neden gerçekten bunların eksikliği midir, sizce?"

Ersin Akif'e döndü "Oğlum Akif, sen ne gülüyorsun bıyık altından? Biz burada efkarlanmışız adama bak eğleniyor."

"Mazi gözümde canlandı oğlum. Sizin şu anlattığınız yollardan çoktan geçtim ben. Sonunda cevabı buldum."

"Neymiş cevap?"

"Şu sorulara doğru cevap verirseniz, aradığınız cevapları da bulmuş olursunuz. Bir kere insanlar neden ilişki kurar? Peki kurduğu ilişkiyi neye göre sürdürmek veya bitirmek ister? En önemlisi de ilk tanışmadaki somut özellikler; yakışıklılık, iyi giyim, kaslı vücut falan, ilişkinin devamlılığı ve kaliteli bir ilişki için yeterli mi?"

Yücel, Akif'ten böyle bir çıkış beklemiyordu. Gruba yöneldi.

"Var mı cevabı olan?"

&

Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabileceğini öğrenir.

Yorumlar

  1. Hani derler ya hem güldüren hem düşündüren diye tam olarak öyle bir yazı olmuş. Yazara teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Günümüz ilişkilerinin asıl problemi olsa gerek.Acaba insan neden ilişki kurar,daha da önemlisi nasıl devam ettirir?Düşündüren yazınız için emeğinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  3. Sahi bir kadın ne ister ? Abartılmamış ilgi , sevgi ve en önemlisi saygı.. peki biz neden ilişki kurarız ? Ömrümüzün sonuna kadar elbette tek başımıza devam edemeyeceğiz hayatımızı karşı cinsle birleştirmemiz gerekiyor , fakat beklentiler değişiyor , fedakarlıklar artıyor , denge ve uyumlanmanın olmadığı yerde hiçbir zaman sağlıklı ilişki kurulamıyor

    YanıtlaSil
  4. Cevaplari merak ettik 🥰

    YanıtlaSil
  5. Benim cevabım var, yetmeez 😄 Ayrıca kadınlar her şeyi istemiyor 😂 Güzel bir konuya değilmiş elinize sağlık. İlişkinin başındaki somutluklar ilişkinin devamı için yeterli olmuyor, insanın soyutta da davranış güzelliğine ihtiyacı var.

    YanıtlaSil
  6. Sadece kadınların istekleri mi ....
    erkeklerin de istedikleri bitmiyor.
    Daha doğrusu insanların istekleri bitmiyor bitmiyor bitmiyor...

    YanıtlaSil
  7. “En önemlisi de ilk tanışmadaki somut özellikler; yakışıklılık, iyi giyim, kaslı vücut falan, ilişkinin devamlılığı ve kaliteli bir ilişki için yeterli mi?"

    YanıtlaSil
  8. Soru varsa cevabı vardır. Kadınların ne istediğini gerçekten merak eden erkekleri görmek ne güzel

    YanıtlaSil
  9. İnsanların ilişkilerdeki isteklerini belirleyen şey ne? Bunun cevabına göre kurduğumuz ilişkiler kaliteyi de arttırıyor aslında.. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. Bir bilseler ne istediklerini.
    Ama bu kadın için de erkek için de geçerli..

    YanıtlaSil
  11. Güncel bir konuyu bu kadar keyifli ve düşündürücü şekilde yazmış olmanız çok güzel, emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Erkekler üzerinden anlatılsada biz kadınların da üzerinde düşünmemiz gereken bir yazı olmuş... Gerçekte biz ne istiyoruz, ne ile mutlu oluyoruz?

    YanıtlaSil
  13. Emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil

Yorum Gönder