Acı var Rocky Tabi Ki Acı Var!

Acı var Rocky Tabi Ki Acı var!!

“Yıllardır çektiğim ağrılara beş dakikalık muayene yeter mi?” diye söylendi kendi kendine. Hastane koridoru sabırsız hastalarla doluydu. Sıra kendisine gelmiş, beş dakikada derdimi anlatabilecek miyim diye strese girip söylemek istediği şeyleri de unutmuştu. Bu kısacık sürede iki kere kapı çalınmış, bir kere de kapıyı çalmadan açan bir hasta başını içeri uzatıp ”Aa hasta varmış” deyip geri çıkmıştı. Doktorun yüzünde bir değişiklik olmaması bu duruma ne kadar da alışkın olduğunu gösteriyordu. Muayenenin sonunda yine aynı şeyler söylenmişti:”Tetkiklerin temiz. Kilo vermen lazım. Ağrılarının sebebi hareketsiz yaşam tarzın.” 

”Bunu ben de biliyorum ama olmuyor veremiyorum işte” diye mırıldandı.

Hastane onu yormuştu. Eve dönerken, radyoda serbest dalışta kendisine ait olan dünya rekorunu bir kez daha kıran sporcunun haberi dikkatini çekti. “Kendi rekorunu her yıl böyle geçecekse bir öncekinde niye bu kadar dalmamış?” dedi kendi kendine. Sanki sesini duymuş gibi radyodan cevap geldi. Bir yıldır her gün çalışmaktaymış. Daha önceki rekorları için de öncesinde çok çalışmış. Hatta eskiden, astım hastası olduğu için bu sporu yapamayacağını söylemişler. Küçük küçük dalışlar yaparak kendine kendini ispatlamış ve olay dünya rekorlarına kadar gelmiş. Ben de her geçen gün bir önceki günüme göre rekor kırıyorum. Peki ama nerede? Maalesef ki tartıda. Bir türlü kilolarımı veremedim, ağrılarım arttıkça egzersiz yapmalıyım dedim ama hep erteledim.

“Dalış sporcusuyla aramızdaki fark ne?” diye düşündü. Harekete geçeceği zaman hep bir bahanesi oluyordu. Yok spor kıyafetim, yok ayakkabım derken küçücük bir sokak yürüyüşüne bile gidememişti. İçinde çok büyük bir acı hissetti. “Hayat hep acı...“ dedi ama bu sporcu sonradan gelen büyük acılar yerine küçük acıları önden önden kabul edenlerdendi. Kendi potansiyelini ortaya çıkarmak için yapabildiğinin hep az az üzerine çıkmıştı. Hedefini küçük küçük büyütmüştü. 

Radyoda röportaj devam ediyordu. Spiker kadın, sporcunun bildiklerine hayranlığını dile getiriyordu. Hakikaten de insanın derin denizlere nasıl dalabileceği, nasıl uyum sağlayacağı ile ilgili bilgilere çok hakimdi ama ona rekoru kırdıran sadece bildikleri miydi? Öyle olsa tüm spor yorumcularının rekoru olması gerekmez miydi? Bir hedefe ulaşmak için bilmek yeter miydi? 

Kitaplığındaki sağlıklı yaşam, diyet kitaplarıyla dolu raf gözünün önüne geldi, okumuştu da hepsini. Sosyal medyada takip etmediği diyet hesabı, bilmediği diyet tarifi neredeyse yoktu. Röportajda sporcunun bilgisi övüledurulsun, ‘‘Ay taktın sen de bilgisine, ohoo bilmek yetse, ne diyetler ne sağlıklı yaşam mottoları biliyorum kızım ben, sporcu hem öğrenmiş hem de ne biliyorsa acı macı görmemiş gözü yapmış yapmıış! deyiverdi bir anda radyoda onu duymayan spikere.

Kendi sesi kulağında çınlayınca spikeri bırakıp döndü kendine. “Benim sorunum bu işte. Okuyorum, izliyorum, doktor doktor gezip bilgi alıyorum, her yönden ne yapmam gerektiğini biliyorum ama yapmıyorum. Her işin başında bir eşik var, az dişimi sıktıracak bir acı var, bu acının faturasını sonra ağır ödemektense bu borcu yapılandırmak bana farz oldu” diye düşünerek her zaman yaptığı gibi asansörün önünde dikilmedi. Merdivenlerle göz göze gelince o meşhur repliği güncelledi: Acı var Rocky. Acı var ama dert yok!

&

Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabileceğini öğrenir.

Yorumlar

  1. 😄😄 Aslında acı hayatın her alanında var ya, kaç kaç nereye kadar, insan sadece erteliyor, erteledikçe birikiyor ve daha bütük sorunlar çıkıyor...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel yazmışsınız, aktı gitti yazara teşekkürler.
    Herkesin zorluk çektiği bir konuyu gündeme getirmeniz çok değerli gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir anlatım insanı harekete geçirmek için motive edici ve zihni rahatlatıcı bir makale... Bir makale bile şuan yaşadığımız bir çok sıkıntıya çözüm. Bu blogun en güzel yanı nasıl yapacağının da olması 🌿

    YanıtlaSil
  4. Harekete geçmek için,bahanelerimizi gözden geçirmek için,hedeflerimize küçük olanla başlamak için ne güzel bir yazı olmuş:) emeğinize kaleminize sağlık💐

    YanıtlaSil
  5. Küçücük minnacık bir hareket neleri değiştirir…

    YanıtlaSil
  6. Acının faturasını daha ağır ödemekten Allah a sığınıyorum. 😔

    YanıtlaSil
  7. Tam da sağlığım için bugün küçük bir adım atmam gerekiyor dediğim an karşıma çıkan yazı:)
    Teşekkürler. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bir şeyi öğrenmenin yolu bildiklerini uygulamak, Uygulamadıktan sonra bilmenin pek bir anlamı kalmıyor malesef. Önce basite disipline olmak, Az az ve süreklilik insanı hedefine ulaştırır..emeğinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  9. Acısız hiç bir hedefe ulaşılamıyor çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  10. Acısız olmuyor, acı çekmek zor geliyor.
    Ama dert yok kıvamına nasıl gelinir?
    Hem güzel hem faydalı,
    Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Küçük hedeflerden başlamayı ne kadar güzel sıkmadan anlatmışsınız. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Spor videosuyla kas yapılmaz Rocky koş:)

    YanıtlaSil
  13. Kaleminize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Bişeylerin kolay olabiliceğini düşünüyoruz hakikaten de, ya da öyle olmasını istiyoruz 😊

    YanıtlaSil
  15. Acı olmadan güçlenilmez. Çok güzel bir yazı yazara teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Tebessüm ettiren faydalı farkındalık oluşturan güzel bir yazı :) 🌺🖋️

    YanıtlaSil
  17. Ah ne güzel anlatılmış problemimiz. Cevabı da unutulmamış. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Aza kanaat etmeyen çoğu asla bulamaz. Aza hürmet edip başlamak küçümsememek...çok değerli..En çok etkilendiğim bölüm ise sahip olmak istediğimiz şeylerin sadece hayali ile yaşamak ...ile ilgili bölüm...hiç adım atmadan sadece hayal 🤔 oysa insan isteyince çok marifetli bir canlı oluyor ..

    YanıtlaSil
  19. Başta Acıyı yonetebilse insanı neler başaracak demek ki :)
    Güzel bir yazı okudum, teşekkürler yazarımıza.

    YanıtlaSil
  20. Acı var Rocky! Çok keyifli bir yazı olmuş kaleminize sağlık 🌿

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. 🌺

    YanıtlaSil
  22. İnsanı hareketsiz bırakan bir konu da tam olma isteği. Ne güzel bir yazı, yeni başlangıçlara kapı açar umarım 🌼

    YanıtlaSil
  23. O bir eşik ki atlayabilen için anlamlı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder