Yolun Neresindesin?

 Yolun Neresindesin?

-Anne ben de parka gidebilir miyim?

-Gidebilirsin.

-Anne, park nerede?

-Bak şu beyaz arabanın ordan  sağa dön park ordaymış. Kerem, az önce giderken öyle söyledi. Toparlanıyoruz, Kerem'i de alıp gelirsin.

Furkan sevinçle piknik masasından kalkıp, parka doğru koştu. Hava kararmaya başlayınca Burcu ve gün ekibi toparlanmaaya başlamıştı. Altın günü için piknikte toplanmak harika bir fikir olmuştu. "Kızlar siz etrafı toplarken ben de çocukları parktan toplayıp geleyim" dedi Burcu.

Parka dogru ağaçlarin arasinda kısa bir yürüyüş yapacaktı ama gittiği  yerde parkı bulamayınca panik oldu. Korkudan dizleri titriyor bir yandan da gözleri oğlu Furkan’ı arıyordu.

Önüne çıkan herkese ''Bakar mısınız, buralarda kırmızı tişörtlü gözlüklü bir çocuk gördünüz mü? Dokuz ,on yaşlarında bir erkek çocuğu gördünüz mü?'' diye soruyordu. Panik içinde etrafa bakarken uzaktan tanıdık bir ses geldi. 

-Anneee buradayım. 

-Oğlum,  seni kaybettim sandım, çok şükür, buradasın.

-Anneee çok korktum, kayboldum sandım.

Anneler bu dünyada muhtemelen bizi en çok seven kişilerdir. Annelerimiz saçımızın bir teline zarar gelsin istemez.  Ancak anneler de her insan gibi hatalar yapar. Burcu'nun parkın yerini yanlış tarif etmesi gibi. 

İnsan bazen hiç farkına varmadan  sevdiğine zarar verebilir. Ve bunu hiç istemeden yapar.

''Mutlu olsun  diye o oyuncağı aldım.''

''Ben ne yaptığıysam onu sevdiğimden yaptım, o yüzden onu savundum.''

''Hevesle ona oda yaptım, kıyafetler aldım.''

"Ben çok şey yaptım ama.. Çocuğum benden uzaklaştı. Kendini doğru savunmayı başaramadı. Benim yanıma sadece bir problemi olduğunda geldi. Ben onun problemlerini çözdükçe, hep ben çözeyim istedi. Sorumluluklarını öğretemedim.  Ne yaptıysam da çocuğumu mutlu edemedim. Ben de mutlu olmadım.''

Acaba neden? 

Yoksa denildiği gibi  merhametten maraz doğar? Yoksa insan merhamet ile tavizi  birbirine mi  karıştırıyor?

Öyleyse;

Merhametli insan nasıl davranır?

Balık veren mi, tutmayı öğreten mi merhametlidir?

Merhametli olduğumuzu zannettiğimiz yerlerde sınır ihlali yapmış  olabilir miyiz?

Sınırlar ve merhametin nasıl bir ilişkisi var?

Doğru yönlendirebilmem için benim gittiğim yol önemli mi?

Yolum beni nereye götürüyor?

Kayba mı, kazanca mı?

İyiye mi, kötüye mi?

Buldum mu diyorum, kayboldum mu?

Ne dersiniz?


&

Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabileceğini öğrenir.

Yorumlar

  1. Balık veren mi, tutmayı öğreten mi merhametlidir? Merhameti ne kadar da yanlış öğrenmişiz…

    YanıtlaSil
  2. "Sen yolun neresindesin?" Çok önemli bir soru. Yazınızla bu soruyu bizlere tekrar hatırlattınız. Teşekkür ederiz. Yazara da teşekkürlerimi iletiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize sağlık, çocuk yetiştirmek konusunda blogdan cok faydalanıyoruz maile. Emeği geçen herkese teşekkürler 🤲

    YanıtlaSil
  4. Farkındalıklarımızın artması dileğiyle teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder